Nya kurser drar igång

Nu börjar den nya perioden dra igång. Det är alltid väldigt skönt när man får avsluta kurserna man har jobbat så hårt med för att påbörja nya kurser. Denna perioden kommer jag att läsa lite tyngre ämnen, som tillhör programmet jag går, Natur. Jag läser i en lite snabbare studietakt, vilket innebär att jag läser fler kurser än vad som räknas som 100% och denna perioden kommer jag då att läsa Biologi 1, Kemi 1, Fysik 1 och Engelska 6.

Den första veckan består oftast av flertalet introsamtal och man får helt enkelt börja att komma igång med kurserna. Nu i vinter kommer jag dessutom att åka och besöka skolan för första gånger då jag kommer att ha laborationer i Kemi, Biologi och Fysik. Detta ska bli jättekul, eftersom att man inte träffat några av lärarna eller eleverna utanför datorn tidigare så detta ser jag fram emot.

Idag har jag suttit med en idrottsuppgift. På korr läser vi till skillnad från de andra ämnena idrott under ett helt år, vilket är skönt då det är relativt lång tid mellan uppgifterna ska in. Än så länge tycker jag det har varit väldigt intressant. Den uppgiften jag har suttit med idag handlar om att jag har besökt en arbetsplats som jag sedan har fått analysera ur ett ergonomiskt perspektiv. Intressant och en ganska enkel uppgift att förstå, vi får bara hoppas att det går bra med betyget också då detta faktiskt blir det första jag får betyg på i idrott. Utöver detta ska det även skickas in en film med ett marklyft, vilket jag tänker spela in imorgon. Jag känner mig ganska klar med arbetet, behöver bara korta ner det lite.

Resten av dagen är planen att jag först ska ha en lektion i kemi och sedan tänker jag mig nog att jag pluggar  engelska resten av dagen. I eftermiddag blir det stallet och sedan tänkte jag åkta till Emporia som har femårsjubileum ikväll. En ganska bra onsdag med andra ord.

Nu ska jag dricka en kopp te och kanske titta några minuter på någon serie innan jag fortsätter med att försöka korta ner idrottsuppgiften. Ställ gärna frågor i kommentarerna om ni har några, så svarar jag mer än gärna på dessa. Kanske det hade gått att få ihop en q&a med vanliga frågor?

 

Kommentera

